Studiu

Standard

StudiuANGAJATII PIERD DOUA ORE DE MUNCA DIN CAUZA COLEGILOR ZGOMOTOSI

Un sondaj efectuat la nivelul angajatilor din corporatiile prezente in Romania releva faptul ca zilnic se pierd aproximativ doua ore de munca din cauza colegilor zgomotosi si a telefoanelor venite de la alte departamente.

In viziunea celor afectati de pierderea timpului, printre cele mai deranjante sunt discutiile telefonice zgomotoase purtate de catre colegi in birou sau telefonul de serviciu care suna prea des, zgomotul ambiental specific birourilor de tip open space, colegii cu chef de vorba sau sedintele prea lungi, la care se adauga timpul petrecut pe retelele de socializare sau pauzele de cafea si de tigara.
Conform sondajului, 8% dintre angajati ajung sa piarda pana la jumatate din ziua de lucru in acest mod, in timp ce jumatate dintre respondenti spun ca ii evita pe colegii barfitori sau ca nu intra pe retelele de socializare in timpul programului.
Totodata, 46% afirma ca raspund doar la telefoane si mesaje importante sau urgente, iar 13% decid sa-si inchida telefonul personal in timpul orelor de program.
Cercetarea arata, in plus, ca 26% dintre respondenti aleg sa raspunda la e-mailurile legate de job abia dupa ce si-au terminat treburile urgente, iar pentru nu fi deranjati de zgomot sau de discutiile colegilor, 14% prefera sa asculte muzica in casti.
Referitor la ceea ce ar trebui sa faca angajatorul pentru a crea un mediu de lucru agreabil, aproape jumatate dintre angajati (47%) au mentionat programul de lucru flexibil. De asemenea, 45% au vorbit despre necesitate crearii de spatii in care sa poata lucra fara a fi intrerupti, iar 24% sa se renunte la conceptul de „open space”. Alti aproape un sfert (23%) dintre cei chestionati au spus ca ar vrea ca angajatorul sa le ofere cursuri de time management sau sa creeze politici interne, precum zile fara sedinte.
Aproape 13% dintre angajati considera ca angajatorul ar trebui sa limiteze timpul pentru pauzele de cafea si tigara.
„Dincolo de timpul pierdut, un sfert dintre respondenti afirma ca toate aceste lucruri care ii distrag zilnic le influenteaza calitatea muncii, iar doi din zece afirma ca le creste nivelul de stres ca urmare a presiunii de a rezolva sarcinile de serviciu intr-un timp mai scurt decat programul de lucru. Alti 8,5% se simt demotivati, iar 3,4% intarzie sau chiar rateaza anumite termene de predare. La polul opus, 29% dintre respondenti spun ca timpul astfel pierdut nu le influenteaza sub nicio forma activitatea, 7% considera ca, din contra, le creste productivitatea, pentru ca se relaxeaza si in timpul ramas se pot concentra mai bine, iar 5% dintre angajati se bucura ca reusesc sa relationeze mai bine cu ceilalti colegi”, se arata in sondajul BestJobs.
Cercetarea a fost efectuata in perioada 2-16 august 2019, pe un esantion de 926 utilizatori de internet. 
TEXTUL

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s